31/5/12

Creativitat comercial

A una selecció de comercials d'uns grans magatzems es presenta un paio que no trovaba feina. El cap li demana: 'Quina experiència te Vostè?' i el paio li contesta: 'Encara cap, però estic lluitant per poder tenir-ne una'. A l'encarregat li cau en gràcia aquell personatge i decideix donar-li una oportunitat.
- Vine demà al matí i et posarem a prova.
Al dia següent, l'encarregat fa el torn de tancament del centre comercial i, quan arriba a la secció on hi havia el nou venedor, s'hi acosta i li demana:
-Com ha anat el dia? Quantes vendes has fet?
-Una.
-Només una? Però si qualsevol dels nostres venedors fan una mitjana de més de trenta vendes cada dia! Quin ha estat l'import de la venda?
-Vuitanta mil euros. Contesta el debutant.
-Vuintanta mil!!! - exclama l'encarregat amb cara de sorpresa. - Què li has venut?
-Be, primer li vaig vendre un ham petit, llavors un ham una mica més gran. Llavors vaig demanar-li quina canya tenia i em va dir que cap, de manera que li vaig vendre una canya i un rodet. Vaig demanar-li on pensava anar a pescar i em va dir que al Llac Junin. Li vaig mostrar algunes coses i va decidir quedar-se una barca pneumàtica de sis metres amb un motor fora borda de 45 cavalls. Llavors li vaig demanar quin cotxe tenia i em va contestar que tenia un utilitari petit. El vaig acompanyar a la secció de cotxes i el vaig convèncer per què es quedés un tot terreny 4x4 amb un remolc per a la barca. I així va anar la cosa.
L'encarregat no s'ho podia creure. Li diu:
-O sigui, que el paio va venir per comprar un ham i li vas vendre un cotxe!
-No, en realitat va venir a comprar un paquet de compreses, i jo li vag dir: 'mestre, ja que aquest cap de setmana no hi ha res a fer amb la parella, què li sembla la idea d'anar a pescar?'.